אז מה זה בכלל קלין איטינג

תכנית התזונה שבניתי לכם מתבססת על המחקרים החדשים ביותר שנעשו בתחום התזונה בשנים האחרונות ועקרונות של תזונה טבעית בשילוב עקרונות ומזונות חשובים שתורמים לגוף

תזונה טבעית ונקייה היא לא דיאטה זמנית וגם לא ניקוי רעלים, לכן אפשר וכדאי להתמיד בה לאורך זמן, למעשה, כדאי להתמיד בה במשך שנים.
הרעיון העיקרי בתזונה נקיה “CLEAN EATING” הוא להימנע ממזון מעובד, מזון מוכן וארוז, כזה שמכיל בדרך כלל יותר מידי נתרן, סוכר, ממתיקים מלאכותיים, חומרים משמרים ובגדול רשימת מרכיבים מלאה ביותר מידי שמות ארוכים שקשה לכם לבטא. מזון שעבר הרבה תהליכים תעשייתיים הוא הרבה פחות בריא ממזון טרי, מזון פשוט, עם עדיפות למזון עונתי שגם גדל באזור בוא אתם חיים, כלומר לתת עדיפות לחקלאות מקומית וייצור מקומי.
המטרה היא לאכול תפריט מזין, טעים ומאוזן, עם הרבה אפשרויות וגיוון, לעשות בחירות נכונות בעזרת הידע שתקבלו מאתנו, ללמוד להכין מגוון גדול של מתכונים פשוטים וטעימים ולאמץ אורח חיים בריא באמת.
בתמורה, תרגישו הרבה יותר טוב מכל הבחינות, רמות אנרגיה גבוהות, רמות ריכוז מצוינות, מצב בריאותי מעולה והרגשה כללית של שליטה מדהימה בחיים שלכם.

היתרונות הבריאותיים של CLEAN EATING
יש המון סיבות לאמץ אכילה נקיה, לאחר תקופה לא ארוכה אני מאמינה שתרגישו חלק גדול מהיתרונות הללו בעצמכם. הגישה התזונתית כאן שונה לחלוטין מדיאטות שהורגלתם אליהם בעבר, המטרה כאן היא לתת לגוף את מה שהוא צריך, לא להיות רעבים, לא להרגיש מתוסכלים ולא לספור קלוריות ולהתעסק עיסוק אובססיבי בספירות וחישובים.
אני רוצה שתסתכלו על ה”יש” ולא על ה”אין” תתמקדו בעושר התזונתי שיהיה התפריט שלכם מהיום והלאה, אל תתמקדו במזונות שמומלץ להימנע מהם או להפחית משמעותית, תיצמדו לעקרונות הללו מתוך רצון לחיות חיים בריאים יותר ובטח לא כשיטת דיאטה מהירה וקצרת טווח.
אם תיצמדו לעקרונות, תיהנו מהמתכונים ותשתמשו בכל המדריכים והטיפים בתוכנית, יהיה לכם קל יותר להתמיד בתוכנית לאורך זמן ואז תוכלו ליהנות מהיתרונות הבאים:
 
רמות אנרגיה טובות לאורך כל היום:
רוב האנשים מרגישים מחסור אדיר באנרגיה וחיוניות. לכן לא מעט אנשים מרגישים שאין להם ברירה אלא לעורר את עצמם עם כמויות גדולות של קפה ומזון מתוק בכדי לצלוח את היום ולתפקד. אבל זה לא באמת יעיל.
תזונה נקיה ובריאה תעזור לכם להרגיש נמרצים ומלאי אנרגיה, תתרום ליכולת ריכוז טובה יותר ואפילו איזון נפשי טוב יותר. השילוב בין החלבון והפחמימות המורכבות במזון יגרום לאיזון מוצלח של רמות הסוכר בדם ולהרגשה של אנרגיה גבוה ללא נפילות אנרגיה דרמטיות בין הארוחות.

שיפור משמעותי בעיכול המזון:
בזכות העדפת המזון הבריא והנקי ההימנעות שלנו ממזונות פחות בריאים ומעובדים, הגוף לא צריך לעבד את החומרים המשמרים, תוספי המזון וחומרים מזיקים אחרים כימיקלים נוספים שנמצאים במוצרים מעובדים. הגוף מתפקד בצורה טובה יותר, העיכול משתפר, וניתן לראות גם ירידה ברמת הנפיחות, בעיקר בזכות הירידה המשמעותית בצריכת הנתרן.
שיפור בתהליך העיכול, שיפור ביציאות, תחושת שובע בריאה, יכולת טובה יותר לרדת במשקל ושלמור על משקל תקין. הרבה בזכות צריכה גבוהה של סיבים תזונתיים.

מצב רוח טוב יותר:
חוסר בוויטמינים ומינרלים יכול להוביל בפגיעה במצב הרוח ואפילו לדיכאון. מה שלא יקרה לכם בתפריט שלנו, מזון מלא ולא מעובד הוא באופן טבעי מזון מזין יותר ועשיר בויטמינים, מינרלים, פיטוכימיכלים ונוגדי חמצון חשובים. כך שתקבלו כמות מצוינת של חומרים חיוניים לשמירה על מצב רוח מצוין. השיפור שתרגישו במראה הגוף ובהרגשה הכללית יוסיף לביטחון העצמי שלכם מה שגם יעזור להרגשה כללית טובה יותר.  

הגנה ממחלות קשות:
תזונה נקיה מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות לב, כלי דם וסכרת בזכות הריכוז הגבוה של מזונות שתורמים לבריאות והימנעות ממזונות שנחשבים מזיקים ביותר. כמו כן הגורמים המרכזיים למחלות האלה הם: השמנת יתר, סוכר גבוה, לחץ דם גבוה ורמות גבוהות מידי של שומנים בדם. כל הבעיות הללו פוחתות משמעותית כאשר מקפידים על תזונה בריא ונקיה.

תיראו טוב יותר:
גם מבחינה חיצונית תרגישו שינוי לטובה, בריאות השיער משתפרת והוא יראה בריא, מלא ומבריק, הציפורניים יתחזקו ומראה עור הפנים ושאר הגוף ישתפר משמעותית. ההקפדה על כמות משמעותית של מזון מזין יותר ועשיר בוויטמינים, מינרלים, פיטוכימיכלים ונוגדי חמצון חשובים, בשילוב עם שתייה מספקת של מים והפחתה של משקאות שמייבשים את העור תעזור לכם להיראות טוב מאי פעם.

ירידה משמעותית במשקל, אחוזי שומן ובהיקפים:
רבים מתחילים לאכול בריא יותר ודובקים באכילה נקיה ובריאה כדי לרדת במשקל ולהראות טוב יותר, למרות שזאת לא דיאטה קלאסית אלא אורח חיים בריא, השינוי התזונתי שתעשו, הוויתור על קלוריות ריקות ומיותרות ועל מזון מיותר וקשה לעיכול יעזרו לכם לרדת במשקל, באחוזי שומן ובהיקפים. הירידה בהיקפים תהיה אפילו בולטת יותר מהירידה במשקל היות והכמויות הטובות של החלבון הבריא בתפריט יעזרו לכם להעלות את מסת השריר, בעיקר בתחילת התהליך, זה ישפר את קצב חילוף החומרים שלכם וייתן לכם מראה חטוב, בריא וצעיר.

הרגשה כללית מצוינת של בריאות וחיוניות:
העלייה ברמות האנרגיה והחיוניות, השיפור במצב הרוח, השינויים לטובה במראה הגוף ועצם הידיעה שאתם עושים משהו באמת טוב בשביל עצמכם תגרום לכם להרגיש פשוט נפלא. לאכול תפריט מגוון ועשיר, לא להיות רעבים ולא לספור קלוריות בהחלט יגרום לכם לתחושה שיש לכם שליטה על חייכם ולקחתם אחריות מלאה על הבריאות שלכם.
זה יעודד אתכם להמשיך ולדבוק בתוכנית לאורך שנים ולהבין שזאת הדרך שבה אתם רוצים להמשיך לאכול לתמיד.

Written by Hagar Shefer