ניקוי תזונתי לגוף - דיטוקס

למה כדאי לכם לעשות עכשיו ניקוי תזונתי לגוף

רובנו מחפשים נחמה ממה שקורה כרגע בעולם במקרר ובאוכל מתוק ומנחם, אבל בעצם – זה בדיוק הזמן לנקות את הגוף ממזון לא בריא, לחזק את המערכת החיסונית שלכם, למזער את מצב הדלקת בגוף ולהרגיש חיוניים ובריאים מול כל מה שיגיע מבחוץ.

בטח כבר שמעתם את המושג הזה ניקוי גוף, ואולי נחשפתם לאחת הגרסאות הרבות שלו -  בין אם זה בעזרת שייקים, צום או הימנעות מגלוטן וסוכר. לכל אחד יש רעיון שונה לחלוטין למטרות הניקוי ולדרך הנכונה לעשות זאת, והגיע הזמן לעשות סדר בעניין.

נתחיל מניפוץ מיתוס מוטעה – בניקוי הגוף שאני מאמינה בו: לא צמים, לא סובלים, לא מורעבים, אלא אוכלים ואוכלים טוב! התוכנית כוללת תפריטים ומתכונים מדוייקים שמושפעים מארוחות ומנות מעולות מרחבי העולם, כמו למשל קארי הודי, עוף צרפתי וכדומה.

איך זה אפשרי? תתפלאו! בניקוי גוף חשוב לא רק על מה לוותר – אלא מה כן לאכול ולקוחות שלי אפילו מספרות שלפני התהליך הן חשבו שהן לא יודעות לבשל ובעזרת המתכונים המדוייקים והקלים גילו מחדש את המטבח והמשיכו לבשל אוכל בריא וטעים.

הדיטוקס - ניקוי רעלים בעברית, הפך מאד נפוץ בשנים האחרונות, הרבה בזכות היתרון שלו לירידה במשקל. אבל יש הרבה סיבות מעבר לירידה במשקל לעשות ניקוי גוף ולתת לעצמכם את המתנה החשובה הזו

בדיטוקס תוכלו להכיר טוב יותר את הגוף שלכם ומה יותר נכון לו לאכול - ניקוי כזה הוא למעשה אפשרות לעשות ריסטרט - אתחול מחדש של כל התזונה שלנו, אפשרות לעשות הפסקה ולאכול תפריט שונה, להכיר טעמים נוספים ולזכור כמה כייף להזין את הגוף בצורה איכותית עם מרכיבי מזון חיוניים. ויותר מהכל, לדאוג לעצמנו קצת יותר טוב, לפחות כמו שאנחנו דואגים לאחרים

היומיום שלנו בעולם המערבי עתיר במזון מעובד, תרופות וחשיפה לזיהום סביבתי. לכן, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לנקות את הגוף פעם בכמה חודשים ולאפשר לו לסלק את הפסולת. יש הטוענים כי הגוף מסוגל לעשות את פעולת הניקוי ביעילות והכבד יכול להתמודד עם כל העומסים החיצוניים, אבל אני נוכחת כל יום בקליניקה בשינוי הטוב שהתהליך הזה עושה לאנשים: ירידה בחשקים לסוכר, הפחתה משמעותית בתדירות כאבי הראש והמגירנות, והחזרת השליטה על התזונה והרגלי האכילה.

לניקוי הגוף יש 3 מטרות מרכזיות: מניעת דלקות, ניקוי מערכת העיכול ושריפת שומנים.

המטרה הראשונה היא ירידה משמעותית ברמת הדלקת השקטה בגוף, על ידי שימוש במזונות לא חומציים וצריכה מוגברת של ירקות ירוקים שעוזרים להורדת החומציות. המטרה השנייה היא לנקות את מערכת העיכול מכל פסולת מיותרת, לכן אנחנו מוותרים על כל מה שנחשב כמזון יותר אלרגני: מוצרי חלב, גלוטן ובקר. והמטרה השלישית היא להגביר את תהליך פירוק השומנים על ידי שילוב מזונות מעוררי סירטואין (סירטפוד), שמכניסים את הגוף למצב בטוח של פירוק רקמת שומן. על העקרון הזה פועלת גם תכנית הסירטפוד החדשה שלנו (שידועה גם בשם הדיאטה של אדל) עליה ארחיב בשבועות הקרובים.

ניקוי הגוף יגרום לכם לשיפור ברמת האנרגיה וקצב חילוף החומרים, הסדרת היציאות ליציאות יומיות ואפילו פעמיים ביום, עור קורן ומלא חיוניות, הקלה בכאבי ראש ומיגרנות, איזון רמות הסוכר בגוף והפחתת הצורך במתוקים באופן כללי.

אתם כבר בטח מבינים כמה תועלת יכול תהליך כזה לעשות לגוף שלכם ואפילו למצב הרוח בתקופה מאתגרת שכזאת. 

אז איך עושים את זה נכון וטעים?

בתוכנית שלי לניקוי רעלים יש להימנע ממספר מזונות: דגנים (בעיקר קמח לבן), גלוטן, סוכר לבן, אלכוהול, ממתיקים מלאכותיים, משקאות דיאט, גבינות ושמרים. בנוסף, חשוב להרבות בשתייה של מים, כ-2 ליטר ביום ולהקפיד לשתות תה צמחים ותה ירוק. למי שממש קשה בלי קפה אפשר לשתות כוס אחת של קפה עם מעט חלב סויה. כממתיקים נשתמש בסטיביה בלבד ונוותר לחלוטין על הסוכר ועל הממתיקים המלאכותיים. ניתן לשלב מייפל טבעי אורגני אמיתי בהתאם לתפריטים ולמתכונים.

בשלב הראשון של הניקוי נמנע לחלוטין מדגנים מכל הסוגים, למרות שיש לא מעט דגנים בריאים שכדאי לצרוך באופן קבוע. אנחנו רוצים להאיץ את תהליך הניקוי ולהפחית למינימום את הדלקת השקטה. בשלב זה נמנע לחלוטין גם ממוצרי חלב. ניתן להשתמש במעט חלב סויה ביום. הפחתת מוצרי החלב באופן זמני תעזור לתהליך הניקוי והפחתת המצב הדלקתי בגוף. כשומן נשתמש בעיקר בחלב קוקוס, שמן זית, טחינה ואבוקדו במתינות ובצורה הנכונה ביותר. נאכל מעט שקדים ואגוזים אך נמנע מבוטנים.

כרגיל הדבר החשוב ביותר הוא לקחת את התהליך בקלות, להזכיר לעצמכם בכל יום מחדש כמה טוב אתם עושים לעצמכם וכמה זה מגיע לכם!

Written by Hagar Shefer